MANIFEST EN DEFENSA D’UN MARC LEGAL QUE REGULI I ENGLOBI LES RELACIONS LABORALS DE TOTS ELS TREBALLADORS DE LA SANITAT PÚBLICA CATALANA (ICS, EMPRESES PÚBLIQUES, FUNDACIONS PÚBLIQUES..)

Para: Grups parlamentaris Generalitat de Catalunya

L’actual sistema sanitari públic de Catalunya, persegueix l’excel·lència en l’atenció a la població, és àmpliament reconegut, i un dels millors del mon. És el resultat de l’esforç de tota la societat durant anys. A més, la relació qualitat / cost en relació al PIB és moderat en comparació a d’altres països desenvolupats.

Aquesta conquesta ho és sens dubte per la excel·lència del personal que hi treballa. El nou Govern de Catalunya, adduint nombroses excuses s’ha fet solidari de les imposicions del govern de l’Estat en quant a la gestió basada en les retallades tant de drets com salarials. Però a més a més, ha aprofitat la ocasió per intentar canviar el model de gestió: de pública i pública concertada, a privada (el que afecta tant al personal, com de retruc, i de manera inevitable, a la qualitat de servei, dons el capítol més afectat per les mesures preses es la partida de personal). Retallades salarials i destrucció d’ocupació han estat els dos mecanismes que ha utilitzat el govern per dur a terme aquesta tasca. Un altre mecanismes ha estat deixar morir un dels convenis que aglutinaven a més treballadors de la sanitat concertada: el Conveni de la XHUP, mesura que vulnera la mateixa Constitució a l’artícle 37. El resultat ha estat que gran número d’hospitals estiguin sense conveni, i d’altres, dins l’àmbit d’altres convenis que no li son propis a la seva activitat (com per exemple el conveni de sociosanitaris).

No podem admetre que la única sortida de la crisi, sigui a costa dels serveis públics, que garanteixen, entre d’altres, la igualtat i equitat al conjunt de la població. No podem tolerar que es culpabilitzi als treballadors públics com una de les causes de la crisi.

Mitjançant la present iniciativa, volem urgir als diferents grups parlamentaris a que,en el decurs d’aquest any, es constitueixi una mesa negociadora que englobi a tots els treballadors de la sanitat pública: ICS, fundacions públiques, empreses públiques…

Estem convençuts, i cada vegada hi ha més dades que ho demostren, que la sortida de la crisi no es pot fer a costa de debilitat els serveis públics.

Per tot això fem una crida a tots els treballadors afectats de la sanitat catalana, i a la població en general, per que recolzin aquesta iniciativa i s’aixequin en contra d’aquesta mesura de deixar sense mar legal i sense un dret fonamental –la negociació colectiva– a la majoria de treballadors de la sanitat pública.