Recogida de Firmas sol·licitant el temps necessari per implantar el copagament amb garanties per als pacients i per als farmacèutics.

Para: Departament de Salut

Sol•licito a l’Administració el temps necessari per implantar el copagament amb garanties per als pacients i per als farmacèutics.

La implantació del nou sistema d’aportacions a la prestació farmacèutica (copagament) que estableix el Reial Decret-llei 16/2012, de 20 d’abril, no es podrà aplicar el pròxim 1 de juliol amb la seguretat i garantia necessàries ni per als pacients ni per als farmacèutics.

Per aquest motiu, reclamo el temps necessari per disposar d’un sistema informàtic adaptat als nous requeriments normatius i que funcioni correctament per tal que no es repeteixi la situació de dificultat amb la implantació de la taxa de l’euro per recepta de la Generalitat de Catalunya i poder procedir amb normalitat al cobrament de les noves aportacions, tot garantint que cada ciutadà paga per la seva medicació el que li pertoca per llei.